Het Vredeslicht wordt jaarlijks ontstoken door één kind en daarna verspreid door kinderen over de hele wereld. Zo ontstaat er al meer dan 20 jaar vlak voor kerstmis vanuit dat ene kleine vlammetje een oceaan van licht. Voor even vormen die vlammetjes samen een vuurtoren, die ons in het donker de weg wijst naar de vrede. Duizenden scouts uit de hele wereld geven het licht in de tijd voor kerst aan elkaar door. Zo vormen zij samen een keten van licht, als teken van vrede en vriendschap.

Ook dit jaar organiseert Scouting een Vredeslicht-manifestatie in Utrecht. Deze vindt plaats op zaterdag 19 december. Elke Scoutinggroep kan hieraan deelnemen om zo letterlijk en figuurlijk het licht over Nederland te verspreiden. Meer informatie over deze manifestatie is te vinden op www.vredeslicht.nl