Om je kennis als leiding op peil te houden en/of uit te breiden kun je deelnemen aan een vervolgtraining. Zo organiseert de regio eens in de twee jaar de HAAS-IN.

De HAAS-IN is een scouting weekend met je eigen groep en met andere groepen uit de regio vol workshops en veel gezelligheid. Tijden de HAAS-In maar ook tijdens andere vervolg-trainingen doe je altijd nieuwe ideeën op die je kunnen helpen om het programma dat je als leidingteam aan de jeugdleden aanbiedt nog leuker, uitdagender, enz. wordt!

Zo kun je ook altijd contact met ons opnemen voor een training op maat. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden om vervolgtrainingen te volgen. Een kleine opsomming tref je hieronder.

HAAS-IN

De HAAS-IN is een scouting weekend met je eigen groep en met andere groepen uit de Regio Neder Veluwe vol workshops, feest, gezelligheid en nog veel meer. Maar vooral doen wat jij wilt. Niets moet alles mag! De HAAS-IN vindt plaats in september van de even jaren. Kijk op de website van de HAAS-IN voor meer informatie.

Scoutiviteit

Ook op de Scoutiviteit worden vervolgtrainingen aangeboden; in de drie dagen dat deze activiteit duurt kun je keizen uit ongeveer 25 erg uiteenlopende trainingen. De Scoutiviteit wordt jaarlijks tijdens de Hemlevaartsdagen gehouden op Gilwell St. Walrick in Overasselt. Meer informatie over de Scoutiviteit vind je hier.

Gilwell-cursus

Gilwellcursussen zijn voor iedereen, zowel voor leiding als voor begeleiders en bestuursleden. De cursus is er in verschillende varianten en richt zich op jouw functioneren binnen je huidige of toekomstige Scoutingfunctie. Voor Gilwell-trainingen kun je op de website van de Gilwell-cursus kijken.

Scouting Academy Avond

Avond met training en workshop.