In het weekend van 13 tot en met 15 mei vond de RSW plaats, de scouts van Scouting Rhenen hebben de 1e plaats behaald.

Door de winst van Scouting Rhenen mag de ploeg scouts nu deelnemen aan de LSW, de landelijke Scoutingwedstrijden.
Daar strijden ze tegen alle winnaars van regionale Scoutingwedstrijden uit heel Nederland en vertegenwoordigen ze onze regio.

Tijdens de regionale Scoutingwedstrijden gaan scouts uit de hele regio de strijd met elkaar aan. Dit gebeurt op het gebied van echte Scoutingactiviteiten. De scouts moeten tijdens het weekend een eigen keuken pionieren, koken op hun eigen tafelvuur en natuurlijk hun tent op de goede manier opzetten.
Daarnaast hebben de scouts een themapresentatie gegeven die aansloot bij het thema van de regionale Scoutingwedstrijden.

Het was een groot succes en een geslaagd weekend in Lunteren. Alle deelnemers hebben het erg naar hun zin gehad en erg veel geleerd. Ze moesten dit weekend zonder leiding doen, waardoor goede samenwerking erg belangrijk was. De scouts moesten zich sociaal opstellen en hun grenzen verleggen. Zo ontwikkelen ze zich tot zelfstandige volwassenen.