Het scoutsteam zorgt, met hulp van leiding van de verschillende groepen, voor een aantal gezellige en actieve bijeenkomsten gedurende het scoutingseizoen.

In het najaar organiseren we een herfst- of winterkamp, met steeds wisselende thema's (bijvoorbeeld een boerenbruiloft, een primitief weekend of een weekend waarin alles draait om eerste hulp bij...)

Daarnaast organiseren we jaarlijks de Regionale Scouting Wedstrijden (kortweg RSW), waarnaar elke speltak één of twee ploegen kan afvaardigen.
De RSW staat bol van technieken en thema-activiteiten, waarin we rekening houden met het thema van de Landelijke Scouting Wedstrijden (LSW).

Daarnaast organiseren wij elk jaar met een of twee groepen de Stiekem Toch Activiteit. (STA). Wat er tijdens de STA wordt gedaan is ieder jaar weer een verassing!

Vier keer per jaar vindt de scoutsraad plaats, waarin we overleg voeren over komende activiteiten, de planning en spelideeën voor jouw speltak.
Daarnaast wordt elke scoutsraad afgesloten met een activiteit na de pauze waarbij je nieuwe kennis kan opdoen om te gebruiken of leiding van de andere groepen beter kan leren kennen.

scouts

Scouts Agenda