EDE - De twee Edese scoutinggroepen die hun gebouwen door brandstichting verloren vragen de gemeente Ede om steun bij de wederopbouw. Beide groepen zijn druk bezig met het realiseren van nieuwbouw. Er zijn al diverse acties aan de gang en er is hulp van andere scoutingroepen en diverse instellingen, maar er is meer nodig om de begrotingen voor nieuwbouw van beide panden sluitend te maken.

Goed lopend lokaal jeugd- en jongerenwerk is van groot belang voor de gemeente. Om deze reden hebben de scoutinggroepen de Edese raadsfracties benaderd om beide groepen te ondersteunen in deze situatie. Dat zou kunnen bij de behandeling van de begroting 2010 die nu op de agenda van de gemeente staat. Komende donderdag zullen er een aantal scouts aanwezig zijn op het gemeentehuis om te luisteren wat de fracties te zeggen hebben over dit onderwerp. Op donderdag 12 november, als de beslissing valt, zullen er veel scouts op de tribune plaatsnemen.

Bron: Edese Post