EDE - Zo'n zeshonderd scouts van 5 tot 11 jaar uit de wijde omgeving komen zaterdag 7 november naar Ede. Ze mogen in CineMec XL de 3D film Oceanen gaan beleven. Het aantal aanmeldingen voor deze regionale activiteit is groter dan ooit! De groot opgezette spelmiddag wordt georganiseerd door vele vrijwilligers van Scouting Regio Neder Veluwe.

In samenwerking met CineMec organiseert het activiteitenteam van Scouting Regio Neder Veluwe voor jonge scouts tussen 5 en 11 jaar een spectaculaire belevenis in 3D. De scouts worden meegenomen in een film, zoals zij dit nog nooit hebben beleefd. CineMec XL, dat afgelopen zomer zijn deuren opende, stelt daarvoor zijn unieke 3D filmzaal tot beschikking van de scouts uit de regio.

De kinderen behoren tot de Jhr. Schimmelpenninckgroep uit Rhenen, die Wiltgraeff en Waterscouting Musinga-Rijn uit Wageningen, De Zwervers uit Veenendaal, Scouting Lunteren, de Emmagroep uit Renkum,de Tarcisius- , Langenberg-, Pieter Maritz en de Jan Hilgersgroep uit Ede, Scouting Bennekom, OPV-Schoonoord uit Oosterbeek, Scouting de Spoorzoekers uit Herveld-Andelst en de Valleigroep uit Scherpenzeel.

Bron: Edestad.nl