Zaterdag 18 juli heeft Peter Krechting (OPV-Schoonoord) het gouden waarderingsteken van Scouting Nederland gekregen. Hij vierde die dag zijn verjaardag, in aanwezigheid van familie, vrienden, collega's en natuurlijk leiding, stam/stes, bestuur en SN van de OPV-Schoonoord. Dat hij de bijzondere scoutingonderscheiding zou krijgen, was voor hem een onverwachte verrassing.

Meer dan het gewone

Scouting Nederland wil via het waarderingsteken de vrijwilliger die duidelijk "meer dan het gewone" heeft gepresteerd, in de schijnwerper plaatsen. Het toekennen van een waarderingsteken kun je zien als een "dank-je-wel" en een stimulering tijdens de actuele, actieve loopbaan van de vrijwilliger. Het gouden waarderingsteken kan worden toegekend aan mensen die veel voor scouting gedaan hebben. Zo moet je op drie niveaus actief zijn (groep, regio, land), je moet minimaal 20 jaar actief zijn (geweest), trekker zijn van activiteiten op regionaal/landelijk niveau en activiteiten hebben bedacht die geleid hebben tot vernieuwing binnen scouting én je moet al in het bezit zijn van het zilveren waarderingsteken. Peter voldoet aan al deze criteria. Hij is al vanaf 1973 verkennersleider, hij is jarenlang betrokken geweest bij de regio Neder Veluwe, hij heeft de regio vertegenwoordigd in de landelijke raad en hij is de grote bedenker van o.a. de vierjaarlijkse Engelandreis van de verkenners en van de Airbornestand op de Duno.

Bron: http://www.opv-schoonoord.nl/