Uitnodiging bestuurscafe 29 oktober voor jouw als groepsbestuurder !

Bestuurscafé: Sociale veiligheid in je groep - bestuursverantwoordelijkheid?

Heeft de kwestie Nicky Verstappen/Scoutingleiding ook jou als bestuurder aan het denken gezet? Lig je er wakker van of je het wel binnen jouw groep goed geregeld hebt? Wat gebeurt er plotseling met ouders in je groep, welke vragen krijg jij en hoe heb je als bestuur de sociale veiligheid in je groep preventief geregeld?
In dit Bestuurscafé volop aandacht voor het delen van bestuurservaringen met o.a. reacties naar ouders, VOG, Vertrouwenspersoon en groepsafspraken over sociale veiligheid. Twee groepsvoorzitters uit onze regio lichten hun ervaringen en beleid met betrekking tot sociale veiligheid binnen hun groep aan ons toe.

Scout Hans van Oosten van het LOT deelt met ons wat er razendsnel met groepen gebeurt in het spervuur van aandacht in de kwestie Scoutingleiding/Verstappen en wat dan verstandig is voor jou als bestuurder om te doen. Kortom: veel inspiratie om sociale veiligheid duurzaam in je groep te verankeren.

Op 29 oktober start dit eerste Bestuurscafé, voor iedere groepsbestuurder in Neder Veluwe, met voldoende ruimte voor informele ontmoeting! Dit Bestuurscafé is het vervolg op het traject Bestuurs-ontwikkeling, waaraan in de afgelopen drie jaar alle groepen uit onze regio hebben deelgenomen.

Wanneer ? Op 29 oktober inloop v.a. 19.30 uur, start om 20.00 uur bij De Langenberggroep te Ede (Buurtmeesterweg 27-29, 6711 HL Ede).

Team besturenondersteuning, Jacqueline, Hans en Anne Marie