Uitnodiging besturenavond

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing.
De nieuwe Europese privacywetgeving is verplichtend en heeft ook impact op jouw Scoutinggroep.

• Weet je wat de persoonsgegevens zijn die jullie allemaal bewaren?
  • Hoe lang bewaar jij medische gegevens van je leden ? En waar bewaar je die?
  • Hoeveel mailbestanden hebben jij en de speltakteams op jullie computer staan ? En mag dat straks nog ?

Genoeg vragen om eens met elkaar ervaringen te delen over hoe je dit binnen je groep aandacht kunt of misschien wel moet geven. Graag nodigen we jullie als groepsbestuurder, teamleider of geïnteresseerde uit voor een avond waarin we jullie enerzijds informeren over de nieuwe wetgeving, maar waar ook ruimte is om vragen te stellen en met elkaar ervaringen te delen.

Team Privacy Scouting Nederland verzorgt een presentatie waarbij de privacywetgeving kort behandeld zal worden. Wat staat er in, waar gaat die wet over en wat betekent dit voor jouw groep? Ook licht Team Privacy het (vier) stappenplan toe dat je als groep kan gebruiken als handig hulpmiddel om binnen jouw groep invulling te geven aan de nieuwe privacywetgeving.

Vanuit onze regio is René Straatmann als deskundige op het gebied van de AVG aanwezig. Ook bij hem kun je terecht met vragen over en/of ondersteuning bij de implementatie van de nieuwe privacywetgeving binnen jouw groep.

Wanneer:     woensdag 28 maart 2018

Aanvang:      20.00 uur (de koffie staat klaar vanaf 19.45 uur)

Waar:           Scouting Langenberggroep Ede, Buurtmeesterweg 27-29 te Ede

Aanmelden kan tot 25 maart a.s. via SOL: https://sol.scouting.nl/as/form/20133/participant/new (eerst inloggen).