Foto: Martijn Steenbergen

Meer dan 300 scouts verzamelen in het centrum van Wageningen voor regiospel

Op zaterdag 5 november vond in regio Neder Veluwe het jaarlijkse najaarsspel plaats. Meer dan 300 bevers (5-7 jaar) en welpen (7-11 jaar) verzamelden in het centrum van Wageningen voor een groot spel. Dit jaar stond het thema in het teken van het redden van een grote boom, door te laten zien op welke manieren je energie kunt opwekken.

De bevers en welpen arriveerden om 13:30 uur, om te horen dat er een grote boom midden in het park omgehakt moest worden, om warmte op te wekken. Dat was natuurlijk niet de bedoeling! Daarom gingen de kinderen uiteen om andere manieren te zoeken om energie op te wekken.

De rest van de middag stond in het teken van allemaal verschillende activiteiten. De bevers speelden verschillende spellen in het park achter de Junushoff en de welpen gingen per groep de stad door op zoek naar verschillende posten.

Het najaarsspel brengt bevers en welpen in contact met andere scouts uit hun regio. Zo leren ze samenwerken, ook met kinderen die ze nog niet kennen. Dit draagt bij aan de persoonlijke ontwikkeling van de kinderen, terwijl ze tegelijkertijd heel veel plezier maken.