Zie de volledige uitnodiging:  pdf Uitnodiging 3e avond Bestuursontwikkeling 11 jan 2016 (184 KB)

Op 11 januari 2016 vindt onze 3e avond Bestuursontwikkeling plaats bij Scouting Die Wiltgraeff.

Tijd 19.15 uur inloop met koffie/thee

Het programma start stipt om 19.30 uur. Wij vragen jullie om tijdig aanwezig te zijn.

2e avond

Deze 3e avond heeft als thema: vinden binden groeien en boeien van vrijwilligers.

Zonder actieve leden bestaat de vereniging niet. Als bestuur ben je verantwoordelijk voor het

werven, inzetten en behouden van vrijwilligers. Dat blijkt in de praktijk nog niet altijd makkelijk te

zijn. Vandaar dat we deze derde avond aandacht besteden aan het vinden, binden, boeien en groeien

van vrijwilligers. Wat is precies de cultuur van je vereniging? Wie voelt zich er thuis, hoe wordt er

samengewerkt, hoe gedraag je je als bestuur?

Centrale rollen als bestuurder: Verbinder en Kwaliteitsbewaker

Programma deze avond:

- Motivatie en betrokkenheid van vrijwilligers

- Allemaal anders: gericht binden en boeien

- Erkennen, waarderen en belonen

- Groei stimuleren

- Afronding met je eigen actiepunten

Tot 11 januari in Wageningen!

Met vriendelijke groeten, de bestuurscoaches van Regio Neder Veluwe,

Erwin, Wily, Anne Marie en Jacqueline