Op zaterdag 7 november kwamen zo'n 300 scouts van 5 - 11 jaar uit Scouting Regio Neder Veluwe naar Wageningen om met elkaar een spannende middag te beleven.

foto: Bob  van den Eertwegh
Foto: Bob van den Eertwegh

Een verstrooide professor Plof deed tijdens een spectaculaire show allerlei gekke proefjes en de kinderen kregen de kans zelf ook allerlei ontdekkingen te doen. Pantarijn stelde hiervoor haar VMBO locatie in Wageningen ter beschikking. De kinderen konden tussen de shows door onder leiding van medewerkers van Mad Science schieten met een vortex kanon, experimenteren met droogijs en een regenboog buisje, putty en een whirligig maken. Liesbeth Kok-Timmer was degene die aan het einde van de middag de raket mocht lanceren. Zij werd in het zonnetje gezet vanwege haar afscheid na bijna 30 jaar als Welpen organisator en coördinator van Regio Neder Veluwe.

De deelnemende kinderen komen van scouting groepen uit Bennekom, Ede, Herveld-Andelst, Lunteren, Oosterbeek, Renkum, Rhenen, Scherpenzeel, Veenendaal en Wageningen.