Beste groepsbestuurders,

Graag nodigen we je uit voor de voor de groepsbegeleiders- / besturenavond op 10 maart 2014. De avond begint om 20.00 uur en vindt plaats bij de Jhr. Schimmelpennickgroep, Reumersweg 27

3912 AH te Rhenen. Het thema van de avond is “Vinger aan de financiële pols”. Daarnaast zal de Landelijke Bemiddelings Commissie aanwezig zijn en een korte presentatie verzorgen.

Vinger aan de financiële pols

Naast de dagelijkse gang van zaken moeten verenigingsbestuurders en stichtingsbestuurders soms moeilijke en voor een vereniging ingrijpende beslissingen nemen. Vaak heeft een dergelijke beslissing financiële consequenties voor de vereniging.

Een penningmeester ziet als eerste de financiële consequenties van de genomen besluiten. Hoe gaat jouw vereniging of stichting om met de financiële verantwoordelijkheid?

Wordt er tijdige en betrouwbare informatie verstrekt?  En hoe wordt verantwoordelijkheid naar de leden afgelegd?

Tijdens de avond komen bovenstaande vraagstukken aan de orde met als doel besturen en penningmeesters te informeren over hun financiële verantwoordelijkheden als bestuurder. Daarnaast is er ruimte voor het uitwisselen van ervaringen.

Voor alle bestuurders!

Graag willen we benadrukken dat de avond niet alleen voor penningmeesters is bedoeld maar juist ook voor andere bestuurders binnen de groep.  Om de organisatie van de avond in goede banen te leiden horen we van te voren graag even via de mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of jouw groep wel of niet aanwezig is en met hoeveel mensen jullie de avond hopen te bezoeken.

Met vriendelijke groet,

John van Erd