Zaterdag 2 november 2013.

Vandaag zijn er 180 Welpen en Bevers uit de Regio Neder Veluwe met hun leiding naar Doorwerth gekomen voor de grote Scouting Wedstrijd. Er is ook een heel echte 'Scheids' en als hij klaar voor de start zegt om te beginnen komt er een zwemmer aan en een voetballer en ja daar komt ook nog een zeiler. Ja welke wedstrijd komt de 'Scheids' nu eigenlijk fluiten want er is van alles te doen. Shanti en Stuiter bedenken samen met de kinderen de oplossing, ze gaan gewoon lekker alle spellen doen en iedereen helpt gewoon even mee want zo doen we dat bij Scouting.

De verschillende sporters nemen de kinderen mee naar hun wedstrijdveld. Er was:

• zitvoetbal met een ballon,
  • een zeilrace in de vorm van een quiz,
  • worstelen, sokworstelen was favoriet bij velen,
  • onderwater trefbal,
  • alternatief darten (precisie werpen,
  • een (stok) paardenrace
  • een danswedstrijd (zie het youtube filmpje met een groep bevers) en
  • een alternatieve bakwedstrijd om je creativiteit te tonen,

Natuurlijk was er ook een ronde ranja drinken in de kantine. Helemaal goed om even op adem te komen.

Aan het einde van de middag is de 'scheids' zo trots als een pauw. Hij loopt helemaal te stralen. Iedereen is heerlijk bezig geweest er is geweldig samen gespeeld en het het was een en al vrolijkheid. Gelukkig was er geen groepje wat alle wedstrijden gewonnen had en ook geen groepje wat alleen maar verloren had. Iedereen had plezier gehad. De scheids was helemaal onder de indruk van het dansje en dat hebben we met zijn allen als afsluiting nog een keer gedaan echt TOP!

Al de superkampioenen krijgen een herinnering voor in de groep mee. Speciaal DANK met hoofdletters voor de Explo's van de OPV Schoonoord die geweldig hebben meegeholpen