Vele handen maken licht werk. Onder dat motto was de NL DOET bij Scouting Bennekom een groot succes. 19 maart staken naar schatting van organisator Oranje Fonds zo'n 100.000 vrijwilligers de handen uit de mouwen. Met de deelname van ruim dertig vrijwilligers was de actie bij Scouting Bennekom ook een groot succes.

Diverse leden van Lions Ede, Lions Ede-Nederveluwe en Stichting De Instap kwamen de Bennekomse scouts een dagje helpen. Natuurlijk hadden de scouts zelf ook vrijwilligers opgetrommeld zodat er aan handen geen tekort was. Onder een stralende lentezon konden de scouts en de vrijwilligers tevreden terugkijken op een geslaagde NL DOET. Aan het eind van de middag was het clubhuis voorzien van een nieuwe laag verf en was de voorjaarsschoonmaak uitgevoerd. In het bos rondom de gebouwen is gesnoeid en vogelkers verwijderd. "Scouting Bennekom ziet NL DOET als een goede gelegenheid om juist dat beetje extra te doen waar we normaal niet aan toe komen. Juist daarom zijn wij blij met de ondersteuning die we vandaag van alle vrijwilligers gehad hebben'', aldus Wim Appelman, NL-Doet coördinator van de Bennekomse scouts.

De Bevers, de jongste leden van Scouting Bennekom, lieten de activiteiten niet zomaar aan zich voorbijgaan. Samen met hun leiding bereidden ze een grote pan soep om alle vrijwilligers een hart onder de riem te steken. Tijdens een welverdiende pauze werd de soep met smaak opgegeten.

Het Oranje Fonds

Het Oranje Fonds is het grootste, nationale fonds op sociaal gebied en steunt organisaties die een betrokken samenleving bevorderen in Nederland en in het Caribische deel van het Koninkrijk. Vrijwilligers vormen de basis van alle organisaties die door het Oranje Fonds worden gesteund. Met NL DOET geeft het Fonds hier een collectieve impuls aan. Het Oranje Fonds wordt gesteund door de Nationale Postcode Loterij, De Lotto en Vrienden van het Oranje Fonds. De Prins van Oranje en Prinses Máxima zijn beschermpaar van het Fonds.

Bron: www.edestad.nl