Zaterdag 6 november j.l. hebben de welpen & bevers van Regio Neder Veluwe de najaarsspeldag gehad in de Rembrandtsporthal in Veenendaal. Het was weer een erg leuke middag waaraan totaal 291 kinderen hebben deelgenomen en waarbij er 67 m/v leiding aanwezig was. Voor zowel Bevers als Welpen hebben we in het thema: "Grote Reis, nieuwe Vrienden", stil gestaan bij het Jubileumjaar en de veranderingen in de spelthema's.

Lange Doener en Pompedomp zijn vertrokken naar Willem Wereldwijd en Shanti en Mowgli hebben de dolfijnen, esta's, kabouters en (rimboe)welpen uitgenodigd om te komen feesten en spelein de Jungle. De 8 activiteiten gebieden: Sport en Spel, Veilig & Gezond, Uitdagende Scoutingtechnieken, Internationaal, Samenleving, Expressie, Buitenleven en Identiteit, hebben we een groot spel bedacht waar de kinderen in groepjes aan hebben deelgenomen. Bij de afsluiting hebben we iedereen uitgedaagd in het nieuwe thema verder te gaan ontdekken en als hulpmiddel daarbij de kaart van Hotsjietonia dorp voor de Bevergroepen, en de kaart van de Jungle aan de welpengroepen uitgereikt.

Foto: Remco Ulrich  Foto: Remco Ulrich

Het was erg fijn dat er leiding van de Langenberggroep en de Zwervers al vroeg aanwezig waren om mee te helpen de zaal aan te kleden en de spellen op te bouwen. De Explorers van Scouting Lunteren hebben hebben enorm goed meegeholpen als themafiguur bij de opening en sluiting maar ook tijdens het spel en bij het opbouwen en afbreken. Therre van de Jhr. Schimmelpenninckgroep ook jij erg bedankt voor je extra hulp en inzet als extra spelleider.  Mede dank zij jullie inzet is het een erg leuke middag geworden. Hartelijk dank!

Foto: Remco Ulrich