Er zijn waarschijnlijk dagen dat je dat bedrag niet zomaar in je achterzak hebt zitten.. Toch kun je dit weekend beide groepen dit bedrag kado doen! Scouting Bennekom en de Pieter Maritz doen namelijk beiden mee aan de actie Klimaatparels van de Provincie Gelderland.

De provincie stelt vier prijzen van 10.000 euro beschikbaar voor de vier beste ideeën. De straat, buurt, dorpsraad, sportvereniging, hockeyclub of andere groep die het meest klimaatbestendige plan bedenkt én bereid is dit uit te voeren, krijgt dit bedrag voor de uitvoering van het plan. Eventuele cofinanciering via eigen geld, een subsidie, de gemeente of een ander fonds kan, maar moet door de indieners zelf aangevraagd worden. Het plan moet in 2010 zijn uitgevoerd.

De Pieter Maritz wil het bedrag gaan gebruiken voor het herbouwen van het afgebrande clubgebouw met een groen dak en ruimte voor kerkuilen en vleermuizen.

Scouting Bennekom wil het terrein aanpassen tot een educatief terrein. Dit houdt onder meer in: groen dak op het gebouw, nieuw bosbeheer met o.a. houtwallen, nestmogelijkheden vleermuizen en vogels, speelbos en bomen voor verkoeling, opvangen regenwater, loofbomen vervangen door naaldbomen, informatieborden en wandelroute.

Natuurlijk rekenen beide groepen op jouw steun en daarom roepen we je op vanaf vrijdag 20 (van 00.00 uur) t/m zondag 22 november (tot 24.00 uur) te stemmen via www.klimaatparels.nl. De vier plannen met de meeste stemmen winnen een geldbedrag van 10.000 euro.