Die Wiltgraeff winnaar RSW 2016

De regionale scoutingwedstrijden Neder Veluwe  zijn dit jaar gewonnen door een van de drie deelnemende ploegen van Die Wiltgraeff: de Belmonte Scouts 1. Zij mogen zich 1 jaar lang de winnaar van de RSW noemen. Het thema van dit jaar was ‘Bonje in het circus’. Aan het weekend namen ca. 140 scouts deel van 16 verschillende groepen uit de regio Neder Veluwe.

Kampopbouw in de regen

Vanaf 17.00 uur op vrijdagavond 15 april waren de scouts welkom op het scoutingterrein in Lunteren. Helaas vond de kampopbouw grotendeels in de regen plaats, maar toen het circus (en de RSW) ’s avonds om 21.30 uur werd geopend, was het gelukkig weer prima weer. Na een (on)rustige nacht mochten de scouts zaterdagochtend op hike. De hike was dit jaar geen tocht van A naar B maar een echte oriëntatietocht waarbij de scouts zelf mochten bepalen welke posten ze bezochten. En daarbij werden grote verschillen in punten gemaakt.

Vuur aanmaken? Zo doe je dat!

Gelukkig klaarde het weer in de loop van de middag wat op zodat de scouts op kampvuur konden koken. Er waren ware topkoks aanwezig deze RSW!  De jury heeft heerlijk gesmuld bij de ploegen, op een enkele uitzondering na... Nog een tip voor wie het vuur lastig aankrijgt, de OPV-Schoonoord padvindsters maakten hun vuur aan met tampons en firesticks. Originele vondst dames!  7 ploegen waren op tijd klaar met de afwas, 14 ploegen niet… De nachtinspectie heeft ’s nachts nog precies kunnen nagaan wat er op het menu stond ;-)

Gezellige avond

Zaterdagavond is traditioneel een gezellige avond waarop geen punten behaald kunnen worden. Lekker bij het kampvuur zitten, een filmpje kijken, ballon figuren maken, karaoke zingen, cocktails maken & uiteraard de grote publiekstrekker van de avond: suikerspinnen eten. De kids vermaakten zich prima. De nacht was helder en koud, zodat het zondagochtend tijdens de opening fijn was om mee te mogen springen met het RSW-lied dat het themateam ook dit jaar weer compleet in circusstijl had gemaakt.

Laatste mogelijkheid om punten te behalen

Voor- en tegenstanders mochten zich roeren tijdens de themapresentaties zondagochtend, een van de laatste grote onderdelen waarop de groepen punten konden scoren dit weekend. Zondagmiddag is de middag waarop de eigen leiding op het postenspel zit waar de scouts het tegen elkaar opnemen om de allerlaatste punten te scoren. Heel vaak is het postenspel bepalend voor de einduitslag en worden er nog heel wat plekjes gewonnen of verloren. En zo was het ook dit jaar.

Uitslag
Om 14.30 uur waren alle ouders, leiding en andere belangstellenden aanwezig om te zien hoe het circus en de levensboom werden gered door de leden van het circus en in het bijzonder door de clowns ‘Nee’. Maar dat kon natuurlijk niet zonder hulp van alle scouts. Alle 21 ploegen hartelijk dank voor jullie hulp! De uitslag van de beste helpers werd bekend gemaakt.  Die Wiltgraeff – Belmontescouts 1 en  de verkenners van Scouting Lunteren  werden respectievelijk 1 en 2 en mogen daardoor naar de Landelijke Scouting Wedstrijden om onze regio te vertegenwoordigen. De padvindsters van Scouting Bennekom werden 3e.  De complete uitslag is na te lezen op de
website van Neder Veluwe.

We hopen dat iedereen een leuk weekend heeft gehad. Dank aan de organisatie en de vele handjes die dit weekend hebben geholpen om ca. 140 scouts een leuk weekend te bezorgen. Tot volgend jaar!

Ben je leiding in de regio Nederveluwe en lijkt het je leuk om volgend jaar te helpen op de RSW? Stuur dan een e-mail aan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De complete pdf Rsw 2016 uitslag kan je dowloaden in het archief van de scouts..  (80 KB)