Vrijwilligers zijn van onschatbare bron bij onze activiteiten. Zonder de enthousiaste inzet van onze vrijwilligers is het niet mogelijk om elke week weer een gevarieerd programma voor de jeugdleden neer te zetten, het gebouw te beheren en onderhouden of de vloot in pico-bello staat te houden.

Elke groep krijgt geregeld te maken met een (dreigend) tekort aan vrijwilligers en doet veel moeite om het vrijwilligersbestand op peil te houden. Daarom bieden we jullie graag een frisse kijk op het werven van vrijwilligers aan.

Op 9 december a.s. organiseert Regio Neder Veluwe een middag & avond waarbij we op dit onderwerp in gaan. Een gecombineerd team van Bestuur, Bestuurscoaches & Trainers gaat met jullie aan de slag om eens op een andere manier naar het werven van vrijwilligers te kijken.

Deze dag zal bestaan uit 2 delen, waarbij het effectief is als je deelneemt met zowel bestuur als kader uit dezelfde groep.

In het middagdeel gaan we aan de slag met alleen de besturen. We kijken naar onze identiteit, onze sterke en minder sterke punten en de randvoorwaarden die het werven mogelijk maken.

In het avonddeel sluiten de kaderleden van de groep aan voor de gezamenlijke maatijd en gaan we vervolgens het werven een praktische invulling geven. Hoe overtuig ik potentiele vrijwilligers om lid te worden van onze vereniging en hoe zorg ik er voor dat we zijn of haar talenten maximaal benutten.

Het tijdschema ziet er als volgt uit:

14:00 uur Start met besturen

Wie zijn we?
Wat zijn onze sterke en minder sterke punten?
Welke randvoorwaarden horen bij duurzame werving?

17:00 uur Kaderleden sluiten aan
Gezamenlijke maaltijd

18:00 uur We gaan samen aan de slag met de praktische invulling
Hoe overtuig ik een potentiele vrijwilliger?
Praktische tips & trucs

21:00 uur Afsluiting met een hapje & drankje

Voor deze dag vragen we een bijdrage van 7,50 per persoon, inclusief de maaltijd.

Je kunt je opgeven via http://bit.ly/werven2017