Al spelend leren onze kinderen van alle activiteiten die zij ondernemen tijdens de opkomsten. Dit doen ze samen met anderen. Twee mooie Scouting-principes. Maar hoe zit het met onze eigen ontwikkeling? Leren wij als vrijwilliger nog wel? Of staan we stil? Wij hopen het eerste: want je leert je leven lang!

Speciaal om af en toe wat meer aandacht te besteden aan onze eigen ontwikkeling en het spelend leren, organiseert Team TOET samen met de praktijkbegeleiders het:

Scouting Academy Weekend 2018

Dit weekend wordt gehouden op zaterdag 3 en zondag 4 februari 2018 in het clubgebouw van Scouting Lunteren en is bedoeld voor alle vrijwilligers in de regio: van leiding tot bestuur, van ondersteuners tot het regioteam: iedereen is welkom! Tijdens het weekend heb je de mogelijkheid om maximaal 3 gave, leuke, informerende, inspirerende en enthousiasmerende workshops te volgen.

Het globale programma ziet er als volgt uit:

Zaterdag
18.00 uur: Diner
19.30 uur: Workshopronde 1
22.00 uur: Informeel programma

Zondag
08.30 uur: Ontbijt
09.30 uur: Workshopronde 2
12.00 uur: Lunch
13.00 uur: Workshopronde 3
15.30 uur: Einde weekend

Je kunt voor dit weekend kiezen uit vier arrangementen:

1.      Weekend-arrangement
Je neemt het hele weekend deel. De kosten hiervoor zijn € 15,00 per persoon.

2.      Zaterdag-arrangement
Je eet op zaterdag mee en je volgt 1 workshop. Na het informele gedeelte vertrek je weer naar huis. De kosten hiervoor zijn € 7,50 per persoon.

3.      Zondag-arrangement
Je volgt 2 workshops op zondag en luncht mee. De kosten hiervoor zijn € 10,00 per persoon.

4.      Losse module-arrangement
Je volgt 1 workshop op zondag en je luncht niet mee. De kosten hiervoor zijn 5,00 per persoon.

Wat bieden we aan?
Momenteel zijn we druk bezig om alle workshops vorm te geven en trainers te benaderen. De onderstaande lijst is dus nog niet definitief:

Zaterdagavond

• Bijzonder Gedrag
    Over het omgaan met kinderen met bijzonder gedrag, hoe kun je ze begeleiden en helpen.
  • Kampvuur leiden en storytelling
    Hoe leid je een goed kampvuur en hoe maak je gebruik van een verhaal om de kinderen mee te krijgen in de juiste stemming?
  • Vergadertechnieken
    Hoe zorg je er voor dat je vergadering goed gaat? Hoe houd je iedereen betrokken? Wat is een goede vergadering?
  •  Primitief Kamperen
    Hoe creëer je je eigen slaapplek? En voor de echte bikkels: deze ga je uiteraard testen door er te slapen!

Zondagmorgen

• Spelkwaliteit deel 1
    Speciaal voor de praktijkbegeleiders de eerste module van het traject spelkwaliteit. Samen gaan we vanuit de kracht van spel je eigen groep in beweging krijgen. Volg je deze module, dan moet je ’s middags ook module 2 volgen.
  •  Hakken en Zagen
    Actief aan de slag met hout!
  •  Free Being Me
    Hoe verhoog je het zelfvertrouwen van je jeugdleden? Fee Being Me helpt je daar bij.
  •  Bootcamp
    Lekker actief aan de slag!

Zondagmiddag

• Spelkwaliteit deel 2
    Deel 2 van deze training. Je kunt deze alleen volgen als je ’s morgens deel 1 hebt gevolgd.
  • Knopen en Schiemannen
    Aan de slag met touwen!
  •  Routetechnieken
    Hoe ga je met de kinderen aan de slag met routetechnieken? Zowel met oude en jongen kinderen!
  •  EHBO-vaardigheden
    Praktisch aan de slag met EHBO

Vanaf nu kun je je inschrijven via: http://bit.ly/saweekend2018
Je opent dan een webpagina die je naar het inschrijfformulier in SOL leidt.
De totale kosten van het weekend worden middels een automatische incasso via de groepsrekening geïnd.

We hopen vele van jullie te zien tijdens dit weekend!