Na de zomervakantie start voor groepsbesturen een nieuw traject Bestuursontwikkeling. Dit heeft de regioraad afgelopen maandag besloten. Wil jouw groepsbestuur nadenken over de specifieke rol voor de groep, vraagstukken van je vereniging of nieuw groepsbeleid? Dan is dit traject een mooie en praktijkgerichte kans. De vijf besturen die eerder deelnamen zijn hierover zeer positief.

De bijeenkomsten vinden regionaal plaats bij één van de Scoutinglocaties en gaan door op basis van voldoende belangstelling en een goede mix van besturen.
De vier avonden zijn gepland op de maandag

• 3 oktober en 21 november 2016,
  • 23 januari en 13 maart 2017.

De avonden starten om 19.30 en duren tot 22.00. Vanaf 19.00 is er inloop met koffie en thee.

In traject 1 is gebleken dat het verstandig is dat je als groepsbestuur je bestuursvergaderingen tussen deze avonden in gaat plannen. Het biedt je de mogelijkheid de onderwerpen ook in het bestuur te bespreken en acties vast te stellen.

Voor de besturen zijn er geen kosten verbonden aan deelname behalve hun eigen reiskosten, de Regio investeert met 300 euro aan materialen en 120 uren menskracht.

Aanmelden

Tot 20 juni 2016 kunnen besturen zich aanmelden. Aanmelden met namen van de deelnemers en emailadressen, kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van Bestuursontwikkeling traject 2. Je schrijft je als bestuur in voor alle vier de avonden met minimaal 3 personen.

Na je aanmelding nemen de coaches nog voor de zomervakantie contact met je bestuur op om een goed beeld te krijgen van je wensen en behoeften.

Aan het eind van elke bijeenkomst maak je zelf een keuze wat je met je bestuur gaat toepassen in de praktijk. Daar kun je ondersteuning bij krijgen van de begeleiders van het traject. Aan het eind van de vierde bijeenkomst geef je aan hoe je als bestuur verder wilt en welke ondersteuning je daarbij mogelijk zou kunnen gebruiken.

Wanneer er op voorhand inhoudelijke vragen zijn, kun je contact opnemen met Jacqueline Vredenbregt (06) 512 912 96 of Wily Roelofs (0317) 31 67 96.