Download als een iCal bestand
REGIO: Scouting Academy - workshops en verdieping
Van Zaterdag 02 Februari 2019
Tot Zondag 03 Februari 2019
Hits : 739

Beste Scout,

Al spelend leren onze kinderen van alle activiteiten die zij ondernemen tijdens de opkomsten. Dit doen ze samen met anderen. Twee mooie scouting-principes. Maar hoe zit het met onze eigen ontwikkeling? Leren wij als vrijwilliger nog wel? Of staan we stil? Wij hopen het eerste: want je leert je leven lang!

Speciaal om af en toe wat meer aandacht te besteden aan onze eigen ontwikkeling en het spelend leren, organiseert Team TOET het:

Scouting Academy Weekend 2019

Dit weekend wordt gehouden op zaterdag 2 en zondag 3 februari 2019 in het clubgebouw van Scouting Lunteren en is bedoeld voor alle vrijwilligers in de regio: van leiding tot bestuur, van ondersteuners tot het regioteam: iedereen is welkom! Tijdens het weekend heb je de mogelijkheid om maximaal 3 gave, leuke, informerende, inspirerende en enthousiasmerende workshops te volgen.

Het globale programma ziet er als volgt uit:

Zaterdag
18.00 uur: Diner
19.30 uur: Workshopronde 1
22.00 uur: Informeel programma

Zondag
08.30 uur: Ontbijt
09.30 uur: Workshopronde 2
12.00 uur: Lunch
13.00 uur: Workshopronde 3
15.30 uur: Einde weekend

Je kunt voor dit weekend kiezen uit vier arrangementen:

1.      Weekend-arrangement
Je neemt het hele weekend deel. De kosten hiervoor zijn € 20,00 per persoon.

2.      Zaterdag-arrangement
Je eet op zaterdag mee en je volgt 1 workshop. Na het informele gedeelte vertrek je weer naar huis. De kosten hiervoor zijn € 10,00 per persoon.

3.      Zondag-arrangement
Je volgt 2 workshops op zondag en luncht mee. De kosten hiervoor zijn € 12,50 per persoon.

4.      Losse module-arrangement
Je volgt 1 workshop op zondag en je luncht niet mee. De kosten hiervoor zijn 7,50 per persoon.

Wat bieden we aan?
We bieden tijdens dit weekend de volgende trainingen / workshops aan:

Zaterdagavond

-        Bijzonder Gedrag
Over het omgaan met kinderen met bijzonder gedrag, hoe kun je ze begeleiden en helpen.

-        Primitief vuur maken
Een actieve workshop buiten! We gaan op een primitieve manier vuur maken. Voor de Scout die van uitdagingen houdt!

-        In veilige handen
Een workshop waarin we je kennis laten maken met de gedragscode van Scouting Nederland. Samen bekijken we hoe we het veilig houden binnen onze vereniging. Welke afspraken zijn er binnen je groep en hoe kijken andere groepen naar thema’s binnen  de sociale veiligheid van de groep?

-        Energizers
Nog even 10 minuten over in je programma? Dan kun je met de kinderen lekker actief aan de slag. Tijdens deze workshop leer je een tal van leuke energizers die je de volgende opkomst gelijk kunt spelen met de kinderen!

Zondagmorgen

-        Dutch Oven
We geven een starters-workshop omgaan met de dutch oven. Hoe gebruik je hem? Hoe onderhoud je hem? Wat kun je er allemaal mee? Dat leer je in een actieve workshop!

-        PR voor je groep
Hoe zorg je er voor dat de mensen in je dorp jouw scoutinggroep kennen? Welke mogelijkheden zijn er allemaal om jezelf te laten zien? Hoe zet je jezelf op de kaart? Volg deze workshop en je gaat het leren!

-        Diversiteit
Iedereen is welkom bij Scouting. Dat dragen we graag uit. Diversiteit is erg belangrijk, maar hoe geef je dat vorm in je groep en je speltak? Hoe ga je er goed mee om?

-        Kaart en Kompas voor beginners
Wil je er met je kinderen actief op uit? Wil je ze leren werken met kaart en kompas? Kun je dit zelf nog niet zo goed? Geen probleem, volg deze beginnersworkshop en jouw kinderen zullen nooit meer verdwalen!

Zondagmiddag

-        Workshop Groei(en van je groep)
Een medewerker van het landelijk team groei zal je laten zien wat je kan doen om het aantal jeugdleden en kaderleden te laten stijgen binnen je groep.

-        Spelkwaliteit
Spel is sleutel tot het leren. Elke keer weer spelen onze kinderen het spel van Scouting. Maar wat is nu goed spel? Samen duiken we in allerlei methodieken die je kunt gebruiken om de kwaliteit van het spel in jouw speltak of groep te controleren.

-        Hakken en zagen
Een actieve workshop buiten! Lekker spelen met hout!

-        Experimenten met Professor Stinkhaar
Professor Stinkhaar zal een actieve workshop geven waarin je allerlei experimenten leert die je ook met je kids kunt uitvoeren.

Inschrijven
Vanaf nu kun je je inschrijven via deze link: https://sol.scouting.nl/as/form/22525/participant/new
Je opent dan een webpagina die je naar het inschrijfformulier in SOL leidt.
De totale kosten van het weekend worden middels een automatische incasso via de groepsrekening geïnd.

Mocht je nog vragen hebben dan kunnen die gesteld worden viaDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

We hopen vele van jullie te zien tijdens dit weekend!
Groet, Team TOET

Locatie Scouting Lunteren